"Vzhľadom k tomu, že naša hlavná činnosť je medzinárodná cestná
doprava, tak sa dostávame do obrovských prevádzkových strát v súvislosti
s prestojmi, hlavne na hraniciach a obmedzovaním výroby podnikov.
Museli sme nakúpiť obrovské množstvo predražených ochranných pomôcok,
obmedzili sme styk jednotlivých pracovníkov, vykonali sme skupinové
delenie pracovných tímov. Zaviedli sme pravidelné dezinfekcie priestorov
a automobilov," uviedol pre TASR majiteľ spoločnosti Pavol Hudák.
Na margo pomoci od štátu povedal, že problém je minimálna pomoc pri platení pracovníkov, ktorí sú v práci. "Vzhľadom
na prijaté opatrenia štátu začína byť výhodou nepracovať. Pracovník,
ktorý je doma z titulu prekážky v práci na strane zamestnávateľa, má
vyšší zákonom stanovený príjem, v podobe 80 % priemernej mzdy, ako
pracovník, ktorý pracuje. Ten má k dispozícii základný plat a
nenárokovateľné prémie, čo umožňuje nižší príjem zamestnanca. Motivácia
ľudí nepracovať je vysoká a naďalej sa opatrením štátu zvyšuje,
napríklad návrhom na predĺženie podpory v nezamestnanosti. Ľudia, ktorí
pracujú vo firmách, ktoré môžu pracovať, sú motivovaní dávať výpovede
a prečkať na úkor štátu túto krízu doma," zdôraznil Hudák.
Ako ďalej povedal, firmy, ktoré môžu pracovať, prichádzajú o pracovníkov.
"Máme vážne obavy, že táto aktivita štátu neumožní operatívny rozbeh
firmy. Podporujú sa činnosti, ktoré dlhodobo vykazujú minimálnu
efektivitu a známky špekulácie (živnostníci). Firmy sú motivované
utlmovať činnosť v podobe zníženia obratu a firmy pracujúce
a vytvárajúce prevádzkovú stratu sú nechané napospas osudu," dodal Hudák.